Luxemburg: Verplichte elektronische facturering aan overheidsinstanties
Luxemburgse bedrijven die facturen sturen naar overheidsinstanties zullen binnenkort verplicht worden om hun facturen elektronisch te versturen.
Vanaf 18 mei 2022 zijn Luxemburgse bedrijven wettelijk verplicht om over te schakelen op volledig elektronische facturering en om gestructureerde facturen uit te reiken (d.w.z. geen PDF), d.w.z. om te voldoen aan de normen van de belastingdienst. Deze verplichting om elektronische facturen te versturen wordt van kracht in drie fasen, afhankelijk van de grootte van het bedrijf.
Data om te onthouden
Bedrijven die facturen sturen naar overheidsinstanties (gemeentelijke en staatsbedrijven) worden binnenkort verplicht om hun facturen elektronisch te versturen. Er zijn drie implementatiedata, afhankelijk van de grootte van het bedrijf. Noteer de volgende data in je agenda.
Verplichting om elektronisch te factureren voor marktdeelnemers, van de Kamer van Koophandel Luxemburg:
- Grote bedrijven vanaf 18 mei 2022
- Middelgrote bedrijven vanaf 18 oktober 2022
- Kleine en pas opgerichte bedrijven vanaf 18 maart 2023
Elektronische facturatie en de voordelen
Ontdek hoe elektronisch factureren het leven van zowel accountants als bedrijven zoveel gemakkelijker maakt.
- Gemakkelijk: je hebt geen voorkennis of training nodig om elektronische facturen te versturen, je kunt meteen beginnen!
- Automatisch: de gegevens van je factuur worden automatisch gelezen en verwerkt. Er zijn geen handmatige acties nodig.
- Snel: verkoopfacturen verzenden, inkomende facturen goedkeuren en betalen - de automatische flow behandelt elke stap van het proces veel efficiënter. En wie houdt er niet van als een factuur nog sneller wordt betaald?
- Betrouwbaar: minder handmatige acties resulteren in minder fouten (in het rekeningnummer, de communicatie, enz.). Je kunt er zeker van zijn dat je de juiste gegevens gebruikt en dat je factuur onderweg niet verloren gaat. Want een aanzienlijk aantal e-mails komt niet aan bij de ontvanger.
- Veilig: elektronische facturen hebben dezelfde juridische waarde als papieren facturen. Bovendien is het uitwisselen van e-facturen nog veiliger omdat de bestanden versleuteld zijn en door verschillende boekhoudsystemen kunnen worden gelezen.
- Goedkoper & duurzamer: geen papier, geen postzegels, geen fysiek transport, geen extra tijd of personeel om informatie handmatig in te typen of te controleren... Elektronische facturatie is goedkoper en duurzamer.
- Overheden in heel Europa zijn bezig om elektronisch factureren verplicht te stellen. Banqup Door de oplossing voor elektronische facturering te gebruiken, voldoet u vandaag al aan deze toekomstige verplichtingen.
Hoe onze oplossingen een verschil kunnen maken
Unifiedpost Group, beursgenoteerd en Europees leider in geautomatiseerde oplossingen voor document- en financieel beheer voor grote Europese groepen, stelt zijn 20 jaar ervaring ten dienste van Luxemburgse bedrijven om hen te helpen bij de digitalisering van hun bedrijf.
Unifiedpost Groupe-factuuroplossingen maken het proces eenvoudig, hoe groot of klein het bedrijf ook is. Onze Collect en Channel oplossingen zijn op maat gemaakt voor middelgrote tot grote bedrijven die een snelle, geautomatiseerde oplossing nodig hebben die hun documenten en gegevens in elk formaat omzet. Onze oplossingen voldoen aan de belastingwetgeving in meer dan 60 landen, maken verbinding met internationale netwerken en bieden talloze voordelen.
Voor microkleine bedrijven, Banqup is een snelle en eenvoudige oplossing waarmee facturen, facturering en administratie op één plek kunnen worden beheerd.
Neemcontact met ons op om te ontdekken hoe we een verschil kunnen maken voor uw bedrijf.