Unifiedpost Group €20.000 opgehaald voor WWF
We stelden onszelf een actieve uitdaging om geld in te zamelen voor het WNF. Ontdek de details van onze uitdaging en hoe goed we het hebben gedaan.
Het doel was om onze medewerkers te motiveren om actief te zijn (om te sporten, om naar buiten te gaan...) om hun mentale gezondheid te verbeteren, om iets goeds te doen voor het milieu en het klimaat, en om de nieuwe medewerkers te verenigen in "One Unifiedpost". Wat is een betere manier om dit te koppelen aan een gemeenschappelijk doel in alle landen.
Onze medewerkers, die in 30 verschillende landen over de hele wereld werken, hebben samen de uitdaging volbracht: één keer rond de wereld lopen, de hele 40.000 km. We hebben dit doel in drie maanden bereikt. Daarom heeft Unifiedpost Group besloten om € 20.000 te doneren aan het WNF.
Steun de missie van het WWF voor een betere, groenere en gezondere wereld
Naast de sociale impact van Unifiedpost Group, zit het ook in ons DNA - en in onze core business - om zorg te dragen voor het milieu en de bescherming en het behoud ervan.
Het WNF richt zich op het behoud van de natuur en het terugdringen van de meest urgente bedreigingen voor de diversiteit van het leven op aarde. Dit omvat projecten op het gebied van klimaat (een koolstofvrije wereld, zoet water, wilde dieren, bossen, oceanen) en ondersteunt duurzame voedselsystemen om de mensheid te voeden.
Aandacht voor Mensen en Planeet, niet alleen voor Winst.
Met onze donatie hebben we twee specifieke projecten gesteund:
- Bescherm het leefgebied van de tijger over de grenzen van Thailand en Myanmar heen
- Het groene hart van Europa
Loop rond de wereld
Je zou kunnen zeggen dat dit een heel sportief doel was en niet iedereen houdt van sporten. Maar er was een breed scala aan activiteiten beschikbaar, dus er was voor elk wat wils. Elke deelnemer kon een individueel doel stellen om zichzelf te motiveren dit doel te bereiken.
Of ze nu jogden, mediteerden of het gras maaiden - met elke meter die ze renden of zwommen, met elke seconde die ze tuinierden, sportten of aan yoga deden, zamelden onze medewerkers samen geld in voor het WNF en droegen ze bij aan het bereiken van het algemene doel. Het motto van de uitdaging was"Mens sana in corpore sano: zorg voor je fysieke en mentale gezondheid".
Collega's aanmoedigen
Naast de sportieve uitdagingen was het voor ons ook belangrijk dat het plezier niet verwaarloosd werd en dat we elkaar als team konden motiveren. Daarom gebruikten we een app waar we niet alleen onze (dagelijkse) voortgang invulden, maar ook foto's konden uploaden en delen: kajakken in Litouwen, golfen in Singapore, joggen op het strand in Estland, fietsen in België, wandelen in Roemenië of tuinieren thuis. Iedereen netwerkte met elkaar en kreeg inzicht in hoe we er allemaal voor stonden.
Krijg een indruk van een aantal van de activiteiten die we hebben gedaan in de video hieronder.