Welkom op de website van Unifiedpost Group! Wij en derden gebruiken cookies op onze websites. We gebruiken ze om de navigatie op de site te verbeteren, het gebruik van de site te analyseren en onze marketingactiviteiten te ondersteunen. Je kan meer lezen over onze cookies en je voorkeuren wijzigen door te klikken op 'Mijn instellingen wijzigen'. Door op 'Accepteer alle cookies' te klikken, gaat u akkoord met het gebruik van alle cookies zoals beschreven in ons Privacy cookiebeleid.
Nieuws

Unifiedpost Group viert versnelde groei met nieuw imago

Unifiedpost Group heeft samengewerkt met een full service digitaal bureau, The Reference, om een significante rebranding door te voeren.

Klaar voor jouw oplossing op maat?
Neem contact op

Met een aanwezigheid in heel Europa brengt Unifiedpost Group uitgebreide, volledig gedigitaliseerde financiële en betalingsoplossingen op de markt. En na een reeks strategische overnames tussen november 2018 en april 2019, waaronder ADM solutions, Inventive Designers en de in de Baltische staten gevestigde Fitek Group, richt het bedrijf zijn zinnen op verdere uitbreiding in 2020 en daarna.

Ter voorbereiding riep het bedrijf de hulp in van The Reference om een dynamisch brandingconcept en een schaalbare, gebruiksvriendelijke bedrijfswebsite te leveren om de nieuwe positionering te ondersteunen.

Een dynamisch FinTech merk vraagt om een 'dynamic branding' aanpak

Unifiedpost Group zocht naar een merkconcept dat kon worden aangepast aan de groeiende productportfolio, die al bestaat uit BilltoBox, PAY-NXT en Z-login.

Het systeem begint met één basisvorm, die de oorspronkelijke service van Unifiedpost Group vertegenwoordigt - het digitaliseren van documenten. Er werden drie vormen toegevoegd die de groeiende mogelijkheden vertegenwoordigen - identiteitsbeheer, betaling en platforms, die uiteindelijk evolueren tot een uniek pictogram, waarmee het nieuwe merk Unifiedpost Groupwordt gevestigd.

Over het ontwerp zei Ivo Blomme, Design Director bij The Reference:

‍"Dit systeem stelde ons in staat om een veelheid aan dynamische merkvormen te creëren, die een verenigd resultaat van diensten vertegenwoordigen waarbij de visuele merkconsistentie behouden blijft. Dit geeft Unifiedpost Group een unieke dynamische identiteit die past bij de digitale aard van het bedrijf".

Bouwen aan een sterke basis voor de toekomst

De nieuwe positionering en aanwezigheid op het web biedt een nieuw platform waarop Unifiedpost Group verdere groei kan realiseren, aldus Hans Jacobs, Chief Commercial Officer. Hij voegde eraan toe:

"Unifiedpost Group is geëvolueerd van documentverwerking naar een FinTech-bedrijf dat de volledige financiële waardeketen van bedrijven digitaliseert. Ons doel is om deze complexe financiële ecosystemen te structureren met handige en slimme digitale oplossingen. We willen dat onze klanten de mogelijkheden van ons bedrijf zien in ons nieuwe merk."

"We hebben besloten om te gaan voor een sterke visualisatie van ons verleden, onze huidige situatie en onze toekomst. Aangezien onze branche snel verandert en Unifiedpost Group hoge ambities heeft voor de toekomst, moet het logo dynamisch zijn. Het verandert voortdurend, net als ons bedrijf."

Sitecore® zorgt voor ultieme klantervaring

Voor de nieuwe corporate website koos Unifiedpost Group voor Sitecore®, een stabiel en toekomstbestendig platform dat groei ondersteunt. Sitecore® maakt het mogelijk om perfect op te schalen naar de behoefte van de klant. Als Sitecore Platinum Partner met uitgebreide kennis van het Sitecore Experience PlatformTM (XP) was The Reference in staat om het uitdagende leveringsschema te halen door gebruik te maken van de nieuw geïntroduceerde Sitecore Experience Accelerator (SXA).

"Onze webontwikkelteams gebruiken SXA om de productie van websites te versnellen en om componenten, lay-outs en sjablonen te hergebruiken op verschillende sites", legt John De Wever, Marketing & Communication Director bij The Reference, uit. "Het scheidt structuur van ontwerp, zodat front-end ontwerpers, creatieve ontwerpers, content auteurs en ontwikkelaars parallel kunnen werken. Een manier van werken die ons in staat stelt om de speed to market aanzienlijk te verhogen."

(*) Waarschuwing voor toekomstige verklaringen: De hierin opgenomen verklaringen kunnen voorspellingen, toekomstverwachtingen, meningen en andere toekomstgerichte verklaringen bevatten met betrekking tot de verwachte verdere prestaties van Unifiedpost Group op de markten waarop het actief is. Dergelijke toekomstgerichte verklaringen zijn gebaseerd op de huidige inzichten en aannames van het management met betrekking tot toekomstige gebeurtenissen. Ze bevatten uiteraard bekende en onbekende risico's, onzekerheden en andere factoren die gerechtvaardigd lijken op het moment dat de verklaringen worden afgelegd, maar die mogelijk onjuist blijken te zijn. De werkelijke resultaten, prestaties of gebeurtenissen kunnen wezenlijk verschillen van de resultaten, prestaties of gebeurtenissen die worden uitgedrukt of geïmpliceerd in dergelijke toekomstgerichte verklaringen. Tenzij vereist door de toepasselijke wetgeving, neemt Unifiedpost Group geen verplichting op zich om toekomstgerichte verklaringen in dit persbericht bij te werken, te verduidelijken of te verbeteren in het licht van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of andere elementen en kan daarvoor niet aansprakelijk worden gesteld. De lezer wordt gewaarschuwd niet overmatig te vertrouwen op toekomstgerichte verklaringen.

Informatie correct op de publicatiedatum van het persbericht 29 november 2019.

Vertel ons wat uw bedrijf nodig heeft en wij vinden de perfecte oplossing

Neem contact op